123
edług badań przeprowadzonych przez Massachusetts Institute of Technology, 9 na 10 osób zwróciło uwagę na reklamę świetlną emitowaną na ekranach LED, z czego aż 87% badanych potrafiło odtworzyć zapamiętany obraz ruchomy na ekranie LED. Dla porównania, obraz statyczny (np. billboard) zapamiętało tylko 34% badanych.

Źródło: medas-media.com.pl

publikacji pt.: „Digital Signage In the Transportation Industry” wydanej przez NetWorld Alliance (wiodąca firma telekomunikacyjna w sektorze B2B) w 2009 r. autor (Bill Yackey) przytacza dane, iż 94% ludzi, którzy widzieli telebim LED z ruchomą treścią, pamiętało produkt, który był reklamowany.

Źródło: digitalsignagetoday.com


edług raportu Indiana University reklama na LED-owych nośnikach cyfrowych pozwala na uzyskanie ponad 20% wzrostu sprzedaży produktu. Badanie przeprowadzono w celu zbadania skuteczności tej technologii w witrynach sklepowych. W tym celu wytypowano 4 sklepy tej samej marki, usytuowane w podobnych warunkach (dzielnica, profil klienta) oraz o podobnym miesięcznym przychodzie. W dwóch z nich umieszczono plakaty zajmujące dużą część witryny sklepowej. W pozostałych zamontowano po dwa ekrany LED. Na odbiornikach tych wyświetlano prezentację, składającą się zarówno z filmu, jak i kilku zdjęć. Wyniki były następujące:

  • przez pierwsze 7 tygodni sprzedaż w sklepach z wykorzystaniem ekranów LED wzrosła o 30% w stosunku do sklepów z posterami,
  • uśredniono wyniki (odejmując możliwe inne czynniki wzrostu takie jak wahania sezonowe, modę itp.) i ustalono że wdrożenie technologii LED podniosło sprzedaż o 23%,
  • po odjęciu kosztu instalacji nośników LED uzyskano 10% wzrostu zysku netto.

Źródło: Manfred Krafft, Murali K Mantrala: „Retailing in 21th Century”

8wez

9wez
badań przeprowadzonych w Cleveland przez niezależną firmę Arbitron (jedna z trzech najbardziej znanych firm badawczych, obok A.C. Nielson i AGB, zajmująca się analizą rynku reklamowego) wynika, że:

  • 64% ankietowanych uważa telebimy LED za „odjazdowy” sposób reklamy,
  • w grupie ludzi w wieku 18-34 taką opinię wyraża aż 77% ankietowanych,
  • prawie 70% badanych w wieku 18-34 uważa, że Telebimy LED przekazują użyteczne informacje,
  • niemal 1/5 z badanych przyznała się do tego, że prowadziła z drugą osobą rozmowy na temat treści przekazywanych na Telebimie LED,
  • 83% respondentówpamiętało przynajmniej jedną reklamę z telebimu LED.

edług badań przytoczonych przez Piotra Pawlaka z Domu Mediowego Eni.pl, dobrze ustawiony telebim LED może osiągać ponad 70% zauważalności. Co więcej, telebimy LED bardzo dobrze wypadają na tle tradycyjnych billboardów, w przypadku „szumu reklamowego” (zjawisko, które powstaje na skutek natłoku emisji reklam; powoduje obniżenie skuteczności dotarcia reklamy). Badania wykazały, że telebim LED w otoczeniu 8 billboardów osiągnął ponad 40% zauważalność, a billboardy na tym samym skrzyżowaniu niecałe 0,5%.

Źródło: eni.pl


B adanie przeprowadzone przez Nielsen Media Research w amerykańskiej sieci Albertson & Pathmark, opisane przez magazyn „Ad-Week”, wykazało:

  • bezpośredni wpływ na dokonanie zakupu promowanego na nośnikach LED produktu u 68% klientów,
  • zmianę(pod wpływem reklamy) pierwotnej decyzji zakupowej związanej z wyborem określonej marki u 44% klientów,
  • postrzeganie nośników na poziomie 40% (klienci, którzy zobaczyli reklamę na ekranie, przeczytali informację lub uważnie obejrzeli przekaz).

Źródło: mediabuyerplanner.com

6wez

10wez
artykule „Bright Lights, Big Impact”, opublikowanym przez Inc. (amerykański magazyn biznesowy) w 2008 r. Sarah Goldstein podaje przykład firmy Edina Reality (firmy działającej na rynku nieruchomości), która całkowicie zrezygnowała z reklam w lokalnych tygodnikach na rzecz reklamy LED. Firma ta podpisała roczny kontrakt na emisję swoich spotów reklamowych na 8 telebimach LED, w efekcie czego, odnotowała wzrost odwiedzin na swojej stronie internetowej o 175%.

Źródło: inc.com

edług badań przeprowadzonych w SPAR (holenderska sieć handlowa) i Tesco w Wielkiej Brytanii, reklama produktu na nośnikach LED wywołuje 10% wzrost sprzedaży, a przy użyciu dodatkowej promocji cenowej, wskaźnik ten sięga 22%.

Źródło: trademarketer.pl


R eklama na nośnikach LED ma wpływ na podejmowanie ostatecznych decyzji zakupowych u 70% odbiorców, którzy zapoznali się z jej przekazem (na podstawie badania GMA – Global Marketing Association / Deloitte LLP 2007, StudyResults). 68% decyzji zakupowych nie jest zaplanowanych z góry(na podstawie badania przeprowadzonego przez Nielsen Media Research).

Źródło: deloitte.com / nielsen.com

J edynie 5% kupujących jest lojalnych jednej marce w określonej kategorii produktów/usług i nie sugeruje się przekazem treści reklamowych(Nielsen Media Research).

Źródło: nielsen.com

4wez

Przekonaliśmy Cię?

Zobacz nasz telebim! lub Pobierz naszą ofertę!

Skontaktuj się z nami!